Tu podane są umiejętności, których mogą nauczyć się dana rasa. Można nauczyć się 3 stopni umiejętności - im wyższy stopień, tym lepiej robimy czynność do niej przypisaną.
Rasy będą uzupełniane, kiedy postać danej rasy pojawi się w grze.
Igory:
1. Szycie - Pozwala na przyszywanie różnym osobom kawałków innych osób. Daje możliwość zaistnienia w branży krawieckiej. 2. Cięcie - Daje umiejętność odcinania różnych rzeczy różnym osobom, by można je było przyszyć innym osobom. Sprawia, że skalpel w rękach Igora staje się straszliwą bronią. 3. Wielkie Dzieło - Igor zdobywa umiejętność ratowania życia i wszelką wiedzę medyczną. Daje przymus, by ratować każdego rannego w zasięgu wzroku. 4. Służalczość - Pozwala na niezauważalne pojawianie się za plecami innych i przewidywanie ich myśli tuż przed ich wypowiedzeniem. Jeżeli Igor jest w służbie u kogoś, wymusza stosowanie Kodeksu Igorów. 5. Piorunochron - Daje możliwość zbierania piorunów i wykorzystywania ich do celów medycznych bądź naukowych. Od drugiego poziomu pozwala na wskrzeszanie (chodź najczęściej zostają wskrzeszeni jako powłóczące nogami zombie)
Ludzie:
1. Wiara - Umiejętność polegająca stwarzaniu bądź wywoływaniu antropomorficznej personifikacji. Im większy poziom, tym potężniejsze istoty można przyzwać. 2. Furia - Pozwala na zadawanie wyższych obrażeń, jeśli człowiek jest wściekły na przeciwnika. Im większa furia, tym lepszy atak. 3. Spryt - Zwiększa szansę na udane oszukanie kogoś i kłamstwo. W przypadku takich profesji jak złodziej, polityk, skrytobójca itp. pomaga wypełniać polecenia. 4. Ucieczka - Pozwala na skuteczne zwianie w niesprzyjającej sytuacji. Specjalność Magów, zwłaszcza Ricewinda. Im wyższy jej poziom, tym szybciej można biec i większe jest prawdopodobieństwo zgubienia niebezpieczeństwa. 5. Bohaterstwo - Zwiększa szanse na udaną "Ostatnią walkę" (np. bezmyślną szarżę na stado przeciwników), bujanie się na żyrandolach i trafienie na jedną szansę na milion, która zawsze się powodzi.
|